Iga laps on andekas!

Muutused algavad Viljandist!

Iga laps on andekas!

Ava uksed tulevikku.
Toeta Viljandi haridust juba täna!

Anneta!

Võtame osa 3. detsembril 2024 toimuvatest Annetamistalgutest.
Lisainfo:

Annetamistalgud

Sihtasutus Viljandi Hariduse Arengufondi mission on kaasa aidata iga õpilase andekuse märkamisele ja toetamisele.

Mis on andekus?
Andekus on indiviidi erakordne arengupotentsiaal, mille realiseerumiseks on vaja indiviidile sobivat arengukeskkonda.

Miks on oluline tegeleda õppija andekusega?
  • Eestis on Statistikaameti andmetele tuginedes umbes 18 000 noort vanuses 15-26, kes ei õpi ega tööta, mis on otseselt seotud haridustasemega.
  • Demograafiliste suundumuste tõttu tööealiste hulk kahaneb. Samal ajal suureneb vajadus kõrgtehnoloogiliste ja teadusmahukate töökohtade järgi.
  • Haridusvaldkonna arengukavas eesmärgiks seatud personaliseeritud õpiteede ja õppijast lähtuva õppe realiseerimiseks.
  • Tagamaks majanduse ja kultuuri jätkusuutlikkus, on ka Eesti-taolise väikeriigi jaoks eluliselt oluline suur tippsooritajate osakaal.
  • Tagamaks noortevaldkonnas seatud sihi ehk iga noore ande maksimaalseks välja arendamiseks.
  • Et meil oleks tulevikus innovatsiooni eestvedajaid ja jätkusuutliku riigi ülalpidajaid!
Ka riigi vaatest on andekatega tegelemiseks vajalik strateegilisem ja terviklikum lähenemine ning läbimõtestatum sekkumine koolitasandil.
Milline on hetkeolukord?
Eesti haridussüsteemi lähtub põhimõttest, et igale lapsele pakutakse tema võimetele ja vajadustele vastavat hariduskorraldust.
Samal ajal näitavad uuringud, et:
  • Klassides on väga erineva võimekusega õppijad.
  • Õpetajatel läheb aur vähem võimekate järele aitamiseks, võimekale õppijale ei jää piisavalt aega.
  • Võimekamal õppijal on tunnis igav (õpimotivatsioon langeb, alasooritus, tekivad käitumisprobleemid).
  • Võimekamad õpilased on ülehõivatud lisategevustega (olümpiaadid, võistlused, huvitegevus jne).
  • Õppematerjal ei ole loodud õpilase võimekust arvestavalt.
  • Tippsooritajate osakaal matemaatikas, lugemises ja loodusteadustes on langenud.
  • Hinnanguliselt pooled andekatest lastest võivad Eesti koolides jääda märkamata või võimetekohaselt arendamata.
  • Ressursside targalt planeerimiseks ja juhtimiseks on vaja arendada ka seiremehhanisme, mis hõlmaksid andekaid ja neile pakutavaid tugimeetmeid üldhariduskoolides.

MEIE FOOKUS

Õppija andekuse märkamine ja toetamine

Õpetaja professionaalne areng

ALGATATUD TEGEVUSED

FONDIST

Viljandi Hariduse Arengufondi eesmärk on toetada Viljandi piirkonna haridusvaldkonna arengutegevusi, mis toetavad süsteemselt õppija andekuse märkamist ja toetamist.

TOETA

Sinu panus loob võimalusi!

KOOSTÖÖPARTNERID

Kui siiani on olnud andekate õppijate toetamise initsiatiiv pigem koolipõhine, siis Viljandi Haridusfondi eesmärk toetada süsteemselt andekaid õppijaid kõigis Viljandi linna koolides, on eriline ja tulevikku vaatav algatus, mis võiks leida järgimist üle Eesti.

Marek JärvikHaridus- ja Teadusministeeriumi noorte- ja andepoliitika nõunik

Viljandi Hariduse Arengufondi eesmärk märgata ja toetada süsteemselt andekaid õppijaid Viljandi linna koolides on eriline ja tulevikku vaatav algatus, mis võiks leida järgimist üle Eesti.

Are TintsViljandi abilinnapea

Mulle väga meeldib, et koostöös Viljandi Hariduse Arengufondiga on käivitatud õppija andekuse märkamine ja toetamine läbi võimetekohase õppe. Seeläbi saan õppetöös valida lastele sobiva tempo: kiired ja nutikad saavad piisavalt pingutada, mille kogemus tavaõppes neil peaaegu puuduks. Samamoodi on rõõm kogeda nende laste eduelamusi, kellele kiire ülesannete lahendamine pole omane, ja tuua esile nende tugevaid külgi, mis aeglasema õpitempo tõttu varju jääksid.

Anneli LuikÕpetaja